Faste træningstider

Tirsdage

17:30 Intervalløb
17:30 Brush-up
17:30 Fællesløb efter niveau

Onsdage

17.30 Racewalk

Torsdage

17:30 Brush-up
17:30 Fællesløb efter niveau
18:00 Tempo Torsdag
18.15 – 19.00 Coretræning (okt.-marts)

Lørdage

9:00 Walk
10:00 Racewalk

Søndage

09:00 Brush-Up
10:00 Fællesløb efter niveau

Kom og opdag fordelene ved Hørsholm Rungsted Løbeklub

Hørsholm Rungsted Løbeklub har løbehold til alle niveauer - helt fra førstegangs løberen der aldrig har løbet før og til øvede langdistance løbere.
Vores hold for nybegyndere eller skadede løbere, har 4 forskellige sværhedsgrader.

Lige nu har vi 4 forskellige hold fra let øvede til øvede løbere. Læs om de forskellige niveauer under hvert hold.

Fordelene ved at løbe i løbeklubben

  • Du bliver bedre til at løbe, når du ikke altid løber den samme rute i det samme tempo. Du får inspiration til nye ruter, og du kommer til at kende lokalområdet endnu bedre.
  • Det giver tryghed at løbe med andre, ikke mindst når man løber i skoven, eller når det er mørkt.
  • Med selskab undervejs føles turen meget kortere, end den faktisk er. Dette er især en fordel, når du træner op til at løbe længere.
  • Du får nogle at tale med og udveksle erfaringer med, om løb. Det er jo ikke altid, at ens familie, venner og kollegaer synes, at det er lige så spændene at løbe, som man selv gør.

Klubbens fællestræninger

Holdtræning - søndagstræning

Vores søndagstræning er vores "flagskib" hvor flest medlemmer deltager.

Det er her vores unikke begynder-koncept, Brush Up, foregår klokken 09:00. Brush Up er opdelt i 3-4 forskellige niveauer. Man kan starte fra sofa-niveauet (niveau 1) og arbejde sig stille og roligt op igennem niveauerne i deltagernes helt eget tempo. Hvor lang tid man skal bruge er derfor umuligt at sige, det afhænger helt af udgangspunktet for den enkelte.

For de mere øvede deltagere er der træning klokken 10:00 på 4 forskellige hold med forskellig sværhedsgrad. Der varieres både i hastighed og længden af løberuten. Det betyder, at de fleste motionsløbere kan finde et hold, som passer lige til deres niveau og sværhedsgrad.

Fællesløb efter niveau - tirsdag- & torsdagstræning

Der arrangeres også fællesløb tirsdage & torsdage.

Tirsdag er det primært interval-løb, som er i fokus. Her kan man få lidt ekstra fart over feltet og mærke vinden i håret. Intervaltræningen kan foregår forskellige steder i bybilledet: langs Strandvejen, omkring Dronningedammen eller op og ned af nogle af byens bakker.

Torsdag er der et traditionelt fællesløb med lidt større brede i hastigheden (5:30 - 6:30 min. pr. km.). Der løbes primært i Folehaveskoven.

Fællesløbene starter udfra Fritidshuset, Vestre Stationsvej 12 overfor Rungsted Station klokken 17:30

Tempo torsdag - torsdagstræning

For de rigtige hurtig-løbere

Torsdag klokken 18:00 har vi TempoTorsdag til de rigtig hurtige, med hastigheder omkring 5:00 - 5:30 min. pr. km. Det foregår primært på banestien og strandvejen.

Styrketræning i vinterhalvåret (uge 43 - 12)

Styrketræning eller Coretræning er en vigtig del af det at løbe. Ved løb træner man primært den nederste del af kroppen, og man mangler derfor lidt træning i den øverste del.

Hørsholm Rungsted Løbeklub tilbyder derfor en chance for at træne denne øvre del, core, lidt ekstra.

 

Følg os på facebook

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Og følg med i alle aktiviteter og nye tiltag i klubben

Tak, du er nu tilmeldt Hørsholm Rungsted løbeklubs nyhedsbrev

Webdesign www.responso.dk | Copyright © Hørsholm Rungsted Løbeklub