Vores andre hold

HRLKskov

Minimer riskoen for skader

Styrke og cardio i skoven

Kom godt i gang med weekenden, men en gang udendørs styrketræning. Vi mødes lørdag morgen kl. 9 i skovindgangen overfor Pennehave. Formålet med styrketræningen er, at minimere risikoen for skader og gøre dig til en bedre løber. Vi bruger både naturen men har også redskaber med. Du skal blot medbringe godt humør, liggeunderlag og evt. et par handsker.

Racewalk

Her gås lidt hurtigere end raskt-tempo

Er du ikke til løb, men gerne vil i bedre form og komme ud i naturen er Racewalk noget for dig.

Pace: omkring 8.00 – 10.00 m/km (7 - 6 km/t)

Trænere: Emma og Johnny

Lørdagsturen kl. 10: Typisk en tur på mellem 9 - 10 km, ind imellem længere.

Onsdagsturen kl. 17.30: Typisk en tur på 6 -7 km.

race
walk

Walk the walk

Raskt tempo - alle kan være med

Nyder du naturen, men savner selskabet og at få lidt km i benene, så er vores Walk hold noget for dig.

Pace: omkring 10.00 – 12.00 m/km (6 - 5 km/t)

Trænere: Anne-Marie og Tina

Søndagsturen kl. 9: Typisk en tur på mellem 9 - 10 km, ind imellem længere.

Hvorfor løbe i HRLK?

Jeg startede i løbeklubben med et mål om at komme til at løbe fem kilometer uden at være døden nær. Det lykkedes. Da jeg derefter begyndte på løbeklubbens styrketræningshold i skoven kunne jeg et halvt år senere løbe ti kilometer og et år senere løb jeg mit første halvmarathon.

Tonie Davidsen Brinch

Personligt kan jeg ikke løbe 5 km alene (kan godt løbe intervaller og bakketræning). Når jeg løber på hold er 10 km fint.

Thomas Birk Mortensen